Creatieve werksessie: Verleid je doelgroep – Zo trek je wél geïnteresseerde vrijwilligers aan!
Een vrijwilligersvacature die maar geen reacties krijgt. Herkenbaar? Veel organisaties willen niemand uitsluiten en spreken in hun oproep een zo breed mogelijk publiek aan. Maar als je iedereen probeert te bereiken, loop je juist het risico dat je niemand écht aanspreekt
Tijdens de workshop Verleid je doelgroep ga je hiermee aan de slag! Neem een lastig in te vullen vacature mee en ga aan de slag met het bepalen van jouw doelgroep en leer hoe je gericht mensen aanspreekt, maar ook wat je als organisatie kunt doen om aantrekkelijk te zijn voor nieuwe doelgroepen.
Wat ga je doen?
✅ Je leert gerichte keuzes maken: wie wil je als vrijwilliger aantrekken, wat zijn hun drijfveren en hoe speel je hierop in?
✅ Je vertaalt deze inzichten naar een onweerstaanbaar aanbod voor jouw potentiële vrijwilligers.
✅ De opgedane kennis neem je mee naar de tweede werksessie, waarin je werkt aan een krachtige wervingscampagne.
Mis deze kans niet en meld je snel aan!
- Datum: Donderdag 2 oktober.
- Tijd: 13.30-16.30 uur. Inloop vanaf 13.00 uur.
- Trainer: Corine Velthuyzen Vrijwilligerscentrale Welzijn Hoeksche Waard.
- Voor wie: Vrijwilligerscoördinatoren en/of bestuursleden die verantwoordelijk zijn voor het werven van vrijwilligers.
Er kunnen maximaal 20 mensen deelnemen. Het advies is om met 2 mensen per organisatie aan te sluiten.
In vervolg hierop organiseren we de workshop spetterende wervingscampagne. Elke goede tekst begint met het weten voor wie je schrijft. Want iedereen aanspreken is niemand aanspreken. Vanuit een vooraf bepaalde doelgroep ga je een perfecte vacature vormgeven. Wat wil die vrijwilliger zien en lezen, hoe maak je de functie interessant en hoe verlaag je de drempel om te reageren?
Je denkt en schrijft vanuit de vrijwilliger: waar gaat zijn hart sneller van kloppen? Zet het ontvangstcomité nu maar vast klaar!
